"" voor mij - voor jou: flower–to–go

donderdag 28 maart 2013

flower–to–go

ofwel een bloemetje om altijd bij je te hebben….

flower-to-go-1

poppetje gezien……..kastje dicht…………

flower-to-go-2
 
Hoe maak je zo’n vrolijk pocket-bloemetje?
Neem een lege huls van een lippenbalsem en maak hem schoon.
Knip (of stans) een bloemetje uit een klein stukje vilt, ongeveer 3 cm doorsnee.

flower-to-go-3

Bevestig met een stukje metaaldraad een knoopje of kraaltje in het midden.
Draai het metaaldraad in elkaar en vorm halverwege van 1 draadje een blaadje.
In totaal is het ongeveer 4 cm lang.

flower-to-go-4jpg
 
Plak een stukje klei in het deel waar de balsemstift zat. Een klein beetje lijm langs de zijkanten maakt dat het goed vast blijft zitten.
Doe wat lijm aan de onderkant van het steeltje en prik het in de klei.

flower-to-go-5

Als het droog is, een klein rondje van groen vilt knippen en dat over de klei heen plakken.

flower-to-go-6

De dop heb ik licht opgeschuurd en met 2 laagjes acrylverf een kleurtje gegeven.
Tenslotte nog een stukje zelfgemaakt servettape om de onderkant geplakt.

flower-to-go-7

Gezellig toch…….?  ☺

groetjes van
Evelyn

Pin It!

15 opmerkingen:

Tante Jannie zei

Dit heb ik echt nog nooit gezien. Wat ontzettend leuk en origineel!

Ellen van Vuuren zei

leuk bedacht en gemaakt !!

Dinaz ♥ zei

Wat een leuk idee!!!
Grappig ook om te zien dat je je berichtjes Goed voorbereid...haha.
Ik doe altijd maar wat :o)

Fijne dag! Dinaz ♥

Willy zei

Ohhh.... wat weer een gaaf ideetje, grappig!!

Kulengkleng zei

Ohhh... wat uniek!!!

Gery zei

Ontzettend knap gevonden!!!! Wat een idee! En dit ziet er zoooo lief uit!
Ook als superklein kadootje ergens bij met een label is dit leuk.
Ik ga hem pinnen voor mijn board Gifts - okay??
Groetjes Gery

brigitte zei

Wat super geweldig leuk.
Echt een heel leuk idee.
Ik ga hem ook pinnen.
Groetjes en fijne paas dagen

Maddy zei

Tsssk...hoe verzin je het weer, wat een leuk idee!! Grtzz..Maddy

Jacqueline zei

wat een leuk idee!
heel lief bloemetje!
groetjes,
jacqueline

Dymphie zei

De lokale bevolking hier zegt dan: 'Helemaal Goud' en daar ben ik het nu eens helemaal mee eens :)
Supertof idee en heel hartelijk bedankt voor de uitleg!

Betsy zei

Ik zag deze vanochtend al voorbij komen en ik werd hier helemaal blij van: wat een ontzettend leuk en origineel idee. Zo mooi, dat lieve kleine bloemetje. Ik ga dit pinnen hoor!

Fijne Paasdagen en een lieve groet voor jullie,

Betsy
Wolatelier DiAn

ida zei

Hoe kom je er toch weer op; jullie
hebben altijd van die bijzondere
dingen, heel leuk!

groetjes Ida

Anneke zei

Ha, wat een leuk idee. Supermooi! En dat schrift met je blogbericht, wow ik ben onder de indruk :)

Maria zei

Creatief zeg! Echt een leuk dingetje om te maken!

Gewoon Elise zei

Wat een leuke blog heb je!! Ik kom hier via 'A spoonful of smiles' en zie allemaal leuke dingen op je blog!! Ik ga je volgen!!

Groetjes Elise

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...