"" voor mij - voor jou: schilderijtjes

vrijdag 22 juni 2012

schilderijtjes


Maar eerst dit:
We hadden een atc-ruil met Willy. En deze mooie kaart en atc’s kregen wij van haar.Ze zijn prachtig! Aan het eind van dit bericht zie je welke “zusje” bij mij blijft.
atcruil

Want ik heb schilderijtjes gemaakt.
Vorig jaar kocht ik in de kringloop een aantal van deze lijstjes (zonder glas).
schilderijlijstjes

En gisteren kreeg ik een idee.
Een mooi achtergrondje, een splitpen bevestigen en daar iets leuks aan hangen.
Kijk , dit is het geworden.
Dit schilderijtje heeft als achtergrond een bladzijde uit een oud boek met een laagje gesso en een hartje van stof.

schilderij-hartje

Dit schilderijtje heeft een scrapblaadje als achtergrond met een schaapje van vilt (aan een ijzerdraadje).
schilderij-schaap

Dit schilderijtje heeft dezelfde achtergrond met een kantje. En aan de splitpen hangt een??? hoe noem je zoiets. Het is een lapje stof, stevig gemaakt met verdunde witte lijm. Daarop wat gestempeld en twee (zelfgemaakte,gekregen)knopen vastgemaakt.
schilderij-stof,knopen

En nu weer terug bij mijn atc. Want die hangt ook leuk in zo’n lijstje.

schilderij-atc

Ik ga hier zeker nog mee verder want het is zo leuk om te doen.
groetjes van imke

Pin It!

11 opmerkingen:

Pleuntje zei

Wat een leuk idee zo met die lijstjes. Ik ik bekeek natuurlijk ook even jullie ATC's. Ook die zijn erg leuk geworden. X

Dymphie zei

wat een superleuk idee, dat moet ik onthouden, ik ga je pinnen :)

Angélique zei

Dat zijn heel leuke schilderijtjes geworden, origineel idee!

Marleen Derweduwen zei

heel origineel om je lijstjes op die manier te gebruiken!
Mooie atc-tjes!!!!

Jolette zei

Wat een gaaf idee!
Leuke swap ook!

Willy zei

Leuk om mijn ATC´s op jullie blog terug te zien en ook nog zo mooi ingelijst, goed idee. Leuk dat de kaart er ook bij staat was zelf vergeten er een foto van te maken!

Janine zei

een koordje?? heet dat een koordje ☺ een heel leuk idee, ik vind de schilderijtjes bij elkaar super leuk, zullen vast leuk aan een wand staan.

Betsy zei

Mooi om de lijstjes op deze manier te gebruiken. Met die splitpen kun je er ook nog een wissellijst van maken.
Geweldig idee en komt goed van pas: ik heb nog heel veel oude en nieuwe lijstjes liggen die vragen om te worden (her)gebruikt.
Lang leve de vakantie :)

Fijn weekend en een lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Gery zei

Wat laat je hier een enorm leuk idee zien.
De lijstjes, met inhoud, zijn geweldig. Weet je wat me opviel, het lijstje nr.3 met de zelfgemaakte knopen, als je rustig scrollt lijkt het net of ze ronddraaien!!! Probeer maar.
Erg leuk om deze post te bekijken en proberen te onthouden.
Groetjes Gery

brigitte zei

Geweldig.
Ik heb je idee gepind.
Super leuk.
Groetjes en een fijne zondag Brigitte

Anneke zei

Heel erg mooie lijstjes, allemaal juweeltjes!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...