"" voor mij - voor jou: schilderijtjes

vrijdag 22 juni 2012

schilderijtjes


Maar eerst dit:
We hadden een atc-ruil met Willy. En deze mooie kaart en atc’s kregen wij van haar.Ze zijn prachtig! Aan het eind van dit bericht zie je welke “zusje” bij mij blijft.
atcruil

Want ik heb schilderijtjes gemaakt.
Vorig jaar kocht ik in de kringloop een aantal van deze lijstjes (zonder glas).
schilderijlijstjes

En gisteren kreeg ik een idee.
Een mooi achtergrondje, een splitpen bevestigen en daar iets leuks aan hangen.
Kijk , dit is het geworden.
Dit schilderijtje heeft als achtergrond een bladzijde uit een oud boek met een laagje gesso en een hartje van stof.

schilderij-hartje

Dit schilderijtje heeft een scrapblaadje als achtergrond met een schaapje van vilt (aan een ijzerdraadje).
schilderij-schaap

Dit schilderijtje heeft dezelfde achtergrond met een kantje. En aan de splitpen hangt een??? hoe noem je zoiets. Het is een lapje stof, stevig gemaakt met verdunde witte lijm. Daarop wat gestempeld en twee (zelfgemaakte,gekregen)knopen vastgemaakt.
schilderij-stof,knopen

En nu weer terug bij mijn atc. Want die hangt ook leuk in zo’n lijstje.

schilderij-atc

Ik ga hier zeker nog mee verder want het is zo leuk om te doen.
groetjes van imke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...