"" voor mij - voor jou: zelfgemaakt tape/plakband 3

woensdag 5 oktober 2011

zelfgemaakt tape/plakband 3

Alweer een voorbeeldje nep-washitape?

Ja, na het ingekleurde schildersplakbandtransfer op beschrijfbaar plakband met stukjes krant en de bedrukte servetjes op dubbelzijdig plakband gooi in gelijk nog maar even mijn volgende trucje in de groep.

tape-3-0

Gisteren stond op DIOL een filmpje met een techniek die erg leek op een variatie op de servetjestruc, die ik al langer in mijn hoofd had.
Ik was van plan hem binnenkort te plaatsen, maar ik doe het nu vast, want hij sluit mooi aan op het filmpje.

Stel, je hebt een paar plakbandjes gemaakt met bedrukte servetjes.
Dan blijf je zitten met het witte tweede en derde servetvelletje, zo’n rommeltje dus:

tape-3-1

In het filmpje gebruikte de maakster een papier dat zij tissuepaper noemt, een wat glad van structuur soort pakpapier (ik denk dan aan de velletjes die bijvoorbeeld bij nieuwe verpakte overhemden zitten).

Als je het witte velletje van een servetje gebruikt sla je twee vliegen in één klap, bijna iedereen heeft dat wel in huis én je recyclet de restjes van je servetje van het vorige plakbandjes project.

tape-3-2
Bijkomend voordeel van mijn techniek (even reclame voor mezelf maken Knipogende emoticon) is dat je de randjes niet hoeft te knippen (best lastig om dat netjes te doen), maar dat je het heel makkelijk kunt scheuren en dat vind ik nou juist zo’n leuk rommelig effect.

tape-3-3

Ach, ‘t is maar een idee…..

O ja, de servetjes van de Aldi zijn effen, drielaags en door en door gekleurd, is ook leuk, kijk maar:

tape-3-4

groetjes van
de E van Iene

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...