"" voor mij - voor jou: atc Lady Cidera

woensdag 27 juni 2012

atc Lady Cidera



































 Rare naam?
Ja, dat wel…dat komt omdat het een soort van iron lady is, een ijzeren maagd, een blikken barones……
Kijk maar, op de achterkant zie je waar haar naam vandaan komt…..























Het is een transfer op de binnenkant van een opengeknipt blikje.
Het metaal glanst en spiegelt door de transfer heen.







De “dingetjes” ☺ in de hoeken zijn splitpennen, de naam heb ik met mijn nieuwe oude typemachine op een lintje getypt.























Hoewel ik over het algemeen alleen public domainplaatjes gebruik (zoals van de graphics fairy), heb ik nu een uitzondering gemaakt, ik vond deze plaatjes van far far hill (alleen voor persoonlijk gebruik) zó mooi.

Heel leuk om te doen, er ligt nog een blikje klaar, ik denk dat de volgende dame met een rare naam niet lang op zich zal laten wachten (daar houden adelijke dames überhaupt niet van….)


Last but not least: ik zag weer nieuwe volgers, de teller staat op 123, wat een leuk getal! Welkom en veel leesplezier!

groetjes van
Evelyn

Pin It!

11 opmerkingen:

joke zei

Dat is het voordeel van zo'n ouderwetse typemachine, je kunt van alles op het papier plakken om er op te typen neem ik aan.

Anneke zei

Ik moet wel lachen met de naam 'blikken barones' :) Goed gevonden maar als titel is Lady Cidera toch beter :) Die typmachine zal nog van pas komen, heel mooi detail hier die letters! Supermooi geheel! En van een transfer op blikmetaal hoorde ik nog nooit. Maar daarom ben ik ook volger hier natuurlijk, altijd véél inspiratie op te doen!

Pleuntje zei

Wat een leuk idee. En de typmachine is natuurlijk geweldig voor dit soort werkjes. Maar op een lintje typen, dat lijkt me nogal lastig. X

Jolette zei

dat is leuk....een transfer op blik.
Nooit gezien, maar het onthouden waard...
Een heel bijzondere ATC!!!

Gery zei

Nou, over creatief gesproken!!!
Had er nog nooit van gehoord, een transfer op een opengeknipt blikje!?!?
Het ziet er gaaf uit hoor!!!
Heb spijt als haren op mn hoofd, dat we pakweg zo'n half jaar gelden een oude typmachine wegbrachten naar de kringloop na het opruimen vd zolder.
Als ik dit lintje dan zie, denk ik, dat ik nog lang niet creatief genoeg ben om dit soort dingen te zien.
Ik moet dus goed opletten bij jullie :-))
Dankjewel voor dit bijzondere werk.
Groetjes Gery

cri-cri zei

het is een heel mooie geworden en ik heb zelf heel mooie blikjes maar deed nog nooit een transfer op blik ...en volgens mij zijn al de downloads niet meer aktief , ik gerakkte op geen enkele van de sites ...

Janine zei

jeetje wat apart en wat leuk die naam, haha, super, en een transfer op blik..... vertel hoe deed je dat?? moooooooi!!

Willy zei

Wat een bijzondere ATC, heel mooi!!

Nicole - Maaksels en Meer zei

Prachtig! En ik hou ook nog van cider hihi. Wat een leuk blog hebben jullie. Ik heb nog lang niet alles gezien maar het begin is goed. En... mijn dochter heet ook Imke!
Jullie hebben er een fan bij hoor! Groetjes van Nicole

Trix zei

Net als de andere dames ben ook ik heel benieuwd hoe je dat precies gedaan hebt, dat typen op een lintje en de transfer op blik!
Wil je ons dat alsjeblieft uitleggen?
Ik vind de humor in je stukjes geweldig e, maar ook de dingen die je maakt, hoor.

iene zei

@ Trix, ik zie geen e-mailadres van je, dus dan maar even in het kort zó:
het plaatje op het blikje is een gelmediumtransfer, als je daar op googled kom je heel wat filmpjes en uitleg tegen.
ik heb het ook hier op ons blog al wel eens uitgelegd, maar ik weet niet meer waar ☺.
tekst op lintje: daar heb je een oude typemachine voor nodig, lintje met een plakbandje op een A4tje en typen maar.....je kunt ook tekst m.b.v. een printer op een lintje krijgen, maar dat is weer een heel ander verhaal....
groetjes
Evelyn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...