"" voor mij - voor jou: art journal songbook (2)

woensdag 5 september 2012

art journal songbook (2)

Dat schiet lekker op, al twee liedjes af……

Voor dit exemplaar was er eerst de muziek: puppet on a string van Sandie Shaw (1967). Niet omdat dat ik het liedje zo leuk vind, maar iets maken met een poppetje aan een touwtje leek me wel leuk. Voor de marionet had ik eerst iets heel anders bedacht, maar ineens was daar het idee om er een steampunkdingetje van te maken. Tja, en als je eenmaal een idee hebt, kan het snel gaan….


artjournal-puppet-1
Puppet On A String by Sandie Shaw on Grooveshark

Marionet is getekend op aquarelpapier, de rok is van dun karton, daar heb ik zwarte verf een beetje dik op aangebracht en na droging licht bestreken met pewter was (rub on). Toen leek het ineens op smeedijzer!
Het lijfje is van een kapotte waszak (je kunt dus eigenlijk echt niks weggooien….), geverfd met zwarte acryl en daarna gunmetal was erover.
De vogeltjes zijn ook getekend op aquarelpapier, daarna beplakt met stukjes zelfklevend aluminiumtape, zwart geverfd en de verf gelijk weer er afgewreven, onyxite was (merk treasure gold) erover voor een roestig effect en reliëf aangebracht.

Liedjestekst met de typemachine op een doorzichtig velletje getypt.
Hieronder wat foto’s van de materialen die ik heb gebruikt en wat details (klik voor vergroting)


artjournal-puppet-2

artjournal-puppet-3

artjournal-puppet-4


Toevallig viel mijn oog op een art journal challenge bij craft barn, wat een timing! Mijn marionettenmeisje gaat daar maar eens fijn op visite.


groetjes van
Evelyn

Pin It!

18 opmerkingen:

Angélique zei

Heel bijzonder! Ik zou haar zeker mee laten doen aan de challange!

Maddy zei

Wederom een kunststukje en wat een materialen heb jij in huis zeg! (de helft zou ik niet eens weten wat ik er mee moest doen..hahaha). En nu heb ik de de hele dag dat liedje in mijn hoofd..bedankt..LOL
Grtzz..Maddy

Pleuntje zei

Wat heb er iets leuks van gemaakt. Het ziet er echt heel leuk uit. En 1 oog op je bladzijde en je weet meteen waar het over gaat. X

Zaanse Zolder zei

Wat prachtig, supermooie kleuren

Marleen Derweduwen zei

Voor mij mag je danspoppetje winnen want ze ziet er ontzettend leuk uit!
Je hebt inderdaad veel voor mij onbekende materialen gebruikt.

Willy zei

Wat is dit mooi, super leuke details....ik vind je opwind vogeltjes echt gaaf!! En idd gooi niet weg....

Gery zei

Wat ziet dit er geweldig uit!!!
Ennuuhh, gezien mijn leeftijd (ahumm), zong ik het liedje al mee, voordat ik het linkje zag!!!
Leuk om te zien, hoe het allemaal zo gegroeid en tot stand gekomen is.
Je ben gewoon een natuurtalent!!
Groetjes Gery
PS Heb de schriftjes op mn blog gezet hoor.

The Craft Barn zei

Fantastic page !! love the "marionet".
Thanks for playing with us at the Barn
Izzy

Betsy zei

Wow, deze is mooi! geweldig met dat tere danseresje en de stoere vogeltjes. Hoe langer ik er naar kijk hoe meer leuke details me opvallen.
Prachtig!

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Anneke zei

Super pagina's, wow! Mooie marionet, heel mooie vogeltjes ook! Toch super veel technieken en materialen gebruikt voor deze pagina, inspirerend!

herminesplace zei

Prachtige spread!

brigitte zei

Heel heel erg gaaf.
Super mooi gemaakt.
Groetjes en een fijne week Brigitte

Gio zei

Just one word: amazing!! Ok, stunning too! Love that marionet and the birds...love it!!

Birgit zei

I absolutely love everything on this spread. The background colors, the cute marionette, and these awesome birds

Netty zei

wow I love your wonderful spread, such a fantastic design. Annette x

Scrapmate zei

What a lovely DPS! I remember the song well and you've recreated it so well.

coco zei

Fabulous work !!!! Wowwwwww... Bravo !!!

NETTI zei

These pages are fantastic! Everything about them is great!!!!
Love your marionette and the hands doing the work.
I don't uderstand Dutch and wonder where you got this gorgeous marionette from?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...