"" voor mij - voor jou: zelfgemaakt bedrukt tape/plakband (deel 2)

maandag 12 september 2011

zelfgemaakt bedrukt tape/plakband (deel 2)

Deze keer een werkbeschrijving van (half)transparant plakband dat fluweelzacht aanvoelt en supersimpel te maken is.












Je hebt nodig:

1. transparant dubbelzijdig plakband (niet transparant kan natuurlijk ook, maar ik vind het altijd mooi als er nog wat van de ondergrond doorheen schemert).

Smal dubbelzijdig plakband vind je bij de hobbywinkel, ik kwam bij V&D dit bredere plakband tegen, het is even breed als een doorsnee rolletje plakband – namelijk 19 mm.

plakband

2. servetjes en/of bedrukte zakdoekjes. Je gebruikt alleen het bovenste, bedrukte velletje.

servetjes



  • Leg het servetje/zakdoekje met de goede kant naar beneden en plak een strookje dubbelzijdig tape op de achterkant.

servetplakbandje1

  • met je vinger, een vouwbeen of een rollertje het servetje/zakdoekje stevig aandrukken.

servetplakbandje2

  • langs de randjes van het tape losscheuren of knippen. Ik vind scheuren mooi, bovendien is het met gescheurde randjes ook iets makkelijker om de achterkant van het tape te verwijderen.

servetplakbandje3

  • kleur eventueel de randjes met een stempelkussentje wat donkerder.

servetplakbandje7

en plakken maar……

servetplakbandje4
servetplakbandje6

alvast een voorproefje van een nieuw projectje……..

servetplakbandje8

Evelyn

Pin It!

10 opmerkingen:

Gerd@ zei

oohhh wouw wat weer een topper daar ga ik zeker mee aan de slag vind het helemaal geweldig dat kleurig tape heb laatst een voorraadje gemaakt van krantenpapier ....

Groetsssss Gerd@

Jessica zei

Wat is dit een onwijs leuk idee, die komt weer bij mijn favoriete to do lijstje. top.

Be(e) zei

Heel leuk om te doen!! Had er nog niet aan gedacht om zelf zo'n mooi tape te maken!

Janine zei

die ga ik ook proberen, ik koop dat band bij de action (LOL) dus daar zal het ook mee gaan, erggggggggggggg leuke tip!!

Anneke zei

Een super idee gewoon!

Willeke zei

Vanmorgen van Imke gehoord van jullie weblog. En wat voor één! Ik heb nog niet alles gezien en gelezen maar het ziet er geweldig uit!

Pleuntje zei

Een superidee. Ik moet zelfs je andere idee nog uitproberen. Het plakband ligt al wel klaar. groet Petra

brigitte zei

Wat een super leuk idee.
Nu mag ik van mij zelf wel wat leuke servetten kopen.
Ik denk trouwens dat het ook wel zou lukken met papier van deco patch. Of het helemaal hetzelfde effect heeft weet ik niet. Maar je houd er vaak wel restjes van over dus zo kun je die mooi weg werken.
De tip van het plakband is super ga gelijk vandaag even kijken.
De tip van de witte overgebleven restjes servetten van hier boven is trouwens ook super.
Groetjes Brigitte

yvon/stampidoe zei

wow super leuk zeg idee zeg.

groetjes yvon

Annet zei

Wat een goed idee, dit werkt vast ook heel goed met al mijn restjes stof!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...