"" voor mij - voor jou: werk in uitvoering

donderdag 13 maart 2014

werk in uitvoering

Ik heb van alles voorbereid om miniboekjes met koptische binding te maken (d.i. oefenen en nog eens oefenen op nette steekjes...):
  • katerntjes op maat
  • karton voor de voor-en achterkant
  • leuke plaatjes gezocht om achter de raampjes te plakken
  • garen voorbereid (gewaxt)
 
Exif_JPEG_PICTURE


Onderin de naaidoos deed ik nog een vondst! Uit een ver quiltverleden vond ik 2 kromme naalden en een wax-dingetje:


oefenboekjes-2


En toen ik naar garen zocht, vond ik tussen de klossen die ik in de loop der tijd bij de kringloop heb verzameld, mooi linnen draad!


oefenboekjes-3


het stickertje zit er nog in:


oefenboekjes-4


Maar omdat het nog steeds oefenboekjes zijn, heb ik ook wel zin om mooi gekleurd borduurgaren uit  te proberen:


oefenboekjes-5


Ik kwam alleen één probleempje tegen:


oefenboekjes-6


De was is een beetje uitgedroogd (is ook al een jaar of 20 oud…) en laat witte schilfertjes achter op de draad.  Misschien zou ik het een keer kunnen smelten en zien hoe het dan weer stolt en anders schijnt je ook een draad langs een waxinelichtje te kunnen halen (hoewel dat geen echte was is natuurlijk).


A.s. maandag bij Imke lekker oefenen, en als het een beetje lukt kan ik volgende week het resultaat laten zien. Als het niet lukt, kan ik het natuurlijk ook laten zien, als voorbeeld van hoe het niet moet…. ☺


groetjes
Evelyn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...