"" voor mij - voor jou: art journal–een beginnetje

vrijdag 26 oktober 2012

art journal–een beginnetje

Ik heb maar steeds een liedje in mijn hoofd en dat nodigt uit tot het maken van een nieuwe bladzij in mijn art journal songbook.
Ik heb nog niet helemaal uitgedacht hoe het moet worden, maar dat komt al doende vanzelf. Ik ben maar eens begonnen met een achtergrondje.

Meestal begin ik met een laagje gesso, daar rol ik een beetje structuur in met een schuimrollertje.

aj-voorbereiding-1


Er wat kleurtjes opgesmeerd met een oud pasje en wat gestempeld.

aj-voorbereiding-2

De “vloer” wordt van “hout”, dat weet ik al wel.
Het leek me leuk om een parketstaaltje van de bouwmarkt te gebruiken. Dat is alleen vrij dik karton, dat vond ik niet mooi…..
Ik maakte er een tapetransfer van:
(breed plakband op de bovenkant van de kaart – in een bakje water leggen)

aj-voorbereiding-3

(even laten weken en het papier er af rollen)

aj-voorbereiding-4

Dan blijft er een mooi flexibel en halftransparant stuk tape met houtprint over (het tape plakt dan niet meer). Het glimt nog wel erg, maar een laagje modpodge mat doet wonderen.

Om welk liedje het gaat verklap ik nog niet ☺, maar dit boek was onderdeel van mijn inspiratie:

other-alice-1

Het is het verhaal van Charles Dodgson, die later bekend werd als de schrijver Lewis Carroll, en zijn buurmeisje Alice Liddell. De verhalen die hij haar vertelde verwerkte hij later o.a. in zijn boek Alice in Wonderland.

Dit staat er op de binnenflap, klik eventueel op het plaatje om te vergroten.

other-alice-2

Groetjes van
Evelyn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...