"" voor mij - voor jou: labelhoesjes

donderdag 21 november 2013

labelhoesjes

labelhoesje-


 Een mapje met ruimte voor 4 labeltjes.


Hoe ik ze maakte:


labels zijn 4 x 7 cm.
Reep scrappapier geknipt van 9 (labelhoogte + 2 cm) x 30.5 cm (=12 inch).
gevouwen op 5, 10 en 25 cm.


labelhoesje-1


de vouwen netjes op elkaar gelegd, dit is de voorkant.
er blijft een klein reepje papier uitsteken, dat kan afgeknipt worden.


labelhoesje-2


in de middelste 4 vakken een lijn tekenen op 2 en 3 cm van onderaf gerekend.
driehoekjes aftekenen en uitsnijden.


labelhoesje-3
labelhoesje-3a


4 stukjes dun papier knippen, in mijn geval van ongeveer 4,5 x 6,5 cm.


labelhoesje-4


een smal randje lijm langs de onder- en bovenkant en over de uitgesneden driehoekjes plakken. De driehoekjes vrijlaten want daar wordt het label ingeschoven.


  labelhoesje-5


eventueel de boven-, onder- en voorranden kleuren met stempelinkt.
dan een stukje dun elastiek knippen, 2 maal de hoogte van het hoesje.
het elastiek aan de binnenkant (achterflapje) vastplakken met behulp van dubbelzijdig tape.


labelhoesje-6


smal randje lijm langs de onderkant (tussen de blauwe pijltjes) en vastplakken


labelhoesje-7


breed (of 2 smalle reepjes) dubbelzijdig tape op een stukje stof plakken, uitknippen en over de rug plakken.


labelhoesje-8


Nu heb ik ineens weer heel veel lege hoesjes om te vullen …… maar dat is voor een andere keer, ik heb nu eerst weer zin om te gaan haken!


groetjes van
Evelyn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...