"" voor mij - voor jou: Hallo Frans…

dinsdag 29 november 2011

Hallo Frans…

en Frans en Frans!

vrolijke-fransen



Ik heb deze keer drie vogeltjes geborduurd en omdat ze er zo vrolijk uit zien noem ik ze de drie vrolijke Fransen.

Ze zijn te vrolijk om zomaar in een lijstje te doen. Dus ik ben eens gaan snuffelen in mijn kast en kreeg een idee.

Met deze spullen moet het gaan lukken: een canvasdoekje, een servetje, inkt en een stempel en . . . . . . . een beker thee!?!?


begin-vogeltjesschilderij


Eerst heb ik  één laagje van het servetje op het canvasdoek geplakt en toen dat droog was nog wat bewerkt met inkt en een stempel.
Het borduurwerk  om een kartonnetje  en dat weer op het doek geplakt.


vogels-,-groene-achtergrond


Hier komt weer de twijfel!
Ik vind vierkant toch niet zo mooi en ik heb ook nog een rechthoek canvas liggen.
Dus nog een keer plakken en stempelen.
De stof vind ik nog een beetje te wit en hier komt dus de thee.
Met een kwast gewoon maar wat flodderen op de stof.



vogeltjes-na-de-thee




Nu  is het meer één geheel (vind ik).




drie-vogels


groetjes van de I van Iene

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...