"" voor mij - voor jou: ufo’s

maandag 19 september 2011

ufo’s

Wie quilt, kent het begrip ufo’s – UnFinished Object – vast wel.

Maar eigenlijk heeft iedereen die creatief bezig is af en toe een ufo.
Ik wel tenminste…

Ik heb dan bijvoorbeeld een idee, in gedachten zie ik het al helemaal voor me.
Erger nog…. in gedachten wordt het steeds leuker en kan ik bijna niet wachten om mijn idee uit te proberen.

Meestal heb ik alle benodigdheden dan al in huis (mijn kast was niet voor niets ingestort…).
Soms schrijf ik het alleen keurig op, in een multomap, voor een later moment, maar andere keren (eigenlijk wel vaak…) begin ik er gelijk aan.
-en laat daarbij meestal al meteen een ufo achter…. -

Ik knip, ik plak, ik scheur, ik vouw, o, wat ben ik heerlijk bezig……..tót……….. ik op een bepaald moment niet weet hoe ik verder moet, ik tegen een niet voorzien probleem aan loop óf het eindproduct blijkt toch niet helemaal te zijn wat ik er van verwachtte.

Soms gaat het hele project gelijk de prullenbak in.
Maar vaker blijf ik het idee erachter leuk vinden en gaat het in de doos met ufo’s in afwachting van een helder moment of nieuwe inspiratie.

Daarom gaan we ook af en toe ufo’s op “voor mij – voor jou” plaatsen.
Wie weet valt ineens het kwartje en zo niet, dan verdient zo’n ufo tóch een plaatsje in ons archief.

Dit is bijvoorbeeld zo’n ufo:
Het idee was een een klein geschenkboekje te maken van een wenskaart. De kaart zou het kaft worden met allerlei leuke papiertjes er in. Eventueel zelfs 2 of 3 kaarten (als 2 of 3 katernen) mooi aan elkaar naaien.

kaartenboekje-4kaartenboekje-1

Op de glimmende achterkant, waar misschien wat tekst gedrukt staat,  zou dan een zakje komen van een stukje plastic, een bedrukt plakbandje, met de naaimachine genaaid op een mooi achtergrond papiertje.

ik bedacht een sluitinkje en probeerde dat in het klein  uit:

kaartenboekje-2

Tja, het bleek het dus net niet te zijn……

Het criterium is voor mij altijd: zou ik er zelf blij mee zijn als ik dit zou krijgen?
En in dit geval zou ik me toch heel erg afvragen: wat móét ik hiermee………..
Afgekeurd dus.
En opgeborgen bij de ufo’s (want het is zo’n leuk setje kaarten, daar wil ik gewoon nog eens iets leuks mee doen…….)

kaartenboekje-3

groetjes van
de E van Iene

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...