"" voor mij - voor jou: deze was ook leuk

zondag 4 september 2011

deze was ook leuk

Vandaag stond er een leuk idee op deze is ook leuk”.

Envelopjes maken van tijdschriftillustraties.
Yvon plaatste de link en maakte zelf ook een stel mooie voorbeelden.

En omdat het zondag was..
en het regende..
en ik nog een hele stapel tijdschriften had liggen..
en ik wel zin had in envelopjes plakken..
ben ik direct aan de slag gegaan.

Het is erg leuk en makkelijk om te doen.

Het moeilijkste deel was nog om mooie paginagrote afbeeldingen te vinden (zonder al teveel storende tekst).
Ik kwam al bladerend wel heel veel mooie kleinere plaatjes tegen en zo kwam ik op het idee om de binnenkant van de envelop te bekleden met een klein plaatje.
Zo is de eventueel minder fraaie binnenkant bedekt, en wanneer het tijdschriftpapier wat dunner is zorgt het gelijk voor extra stevigheid.
Ik heb alleen het achterste deel van de envelop en het flapje bekleed.
Dat idee was ook al niet van mezelf, maar van “Mel stampz
Ik ben een paar uurtjes heerlijk bezig geweest, dank zij Yvon, Mel en dreamstuff!


envelopje-1aenvelopje-1b
envelopje-1envelopje-2
4-envelopjesenvelopjes-achterkant

groetjes van
de E van Iene

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...